Hulp nodig inshAllah

Overige onderwerpen m.b.t. moederschap...

Moderator: Moderator's

Hulp nodig inshAllah

Ongelezen berichtdoor _Amal_ » 15 jul 2009 20:38

Salam alaikum beste zusters,

Ik wil graag verhuizen naar Belgie, maar ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. Het is zo moeilijk om erheen te gaan. Maar het is voor mij ook moeilijk om hier te blijven (in Nederland) Hopelijk zijn er zusters die mij kunnen helpen met advies of die andere zusters kennen die ook zijn verhuist. Heel erg bedankt beste zusters en moge Allah jullie rijkelijk belonen.

Salam alaikum jullie zuster in de islaam
Er is niemand die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah!
_Amal_

Moslim(a): ja

Re: Hulp nodig inshAllah

Ongelezen berichtdoor Zomer » 16 jul 2009 17:04

Salaam aleikom

Ik heb hier helaas geen ervaring mee. Op internet is er denk ik wel wat te vinden over emigreren en waaraan te denken. Daarnaast kun je miss het alminara forum proberen want dit is belgisch en ik weet dat daar iig 1 zusje is die in nl gewoond heeft.
Zomer

Moslim(a): nee

Re: Hulp nodig inshAllah

Ongelezen berichtdoor karmousa » 27 mei 2010 10:42

Salaam ou 3alaykoum,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je op juridische oogpunt wel het een en ander
vertellen en de stappen die je eventueel kan nemen:

schakel een makelaar in dat scheelt heen en weer gereis en als je naar Belgie gaat,
plan zoveel mogelijk afspraken in om huizen te bezichtigen.
als je een huis hebt gevonden schrijf je kinderen daar in en ook gelijk op een school en schrijf ze hier (NL)uit, zo heeft je ex-man geen rechten meer. Je hoeft hem ook geen toestemming te vragen. Want de rechter heeft ze aan jou toevertrouwd.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag.

Swrwb
karmousa

Moslim(a): ja

Keer terug naar Moeders algemeen