Ben ik nu een slecht persoon ?

Overige onderwerpen m.b.t. moederschap...

Moderator: Moderator's

Ben ik nu een slecht persoon ?

Ongelezen berichtdoor asma18 » 19 jan 2009 21:46

........................................
Laatst bijgewerkt door asma18 op 22 jan 2009 01:55, in totaal 1 keer bewerkt.
asma18

Moslim(a): ja

Re: Ben ik nu een slecht persoon ?

Ongelezen berichtdoor Kbida » 19 jan 2009 21:52

salamou 3alikoum asma,

maar waarom wil je niet meer thuis wonen?
La Ilaha Illa Allah Mohammadun Rasulu Allah.
Kbida

Ongelezen berichtdoor asma18 » 19 jan 2009 23:26

ik ben 4 jaar geleden uit huis geplaats door
jeugdzorg toen ik toen die tijd nog thuis woonde ging het niet echt goed
maar het gaat nu stukken beter ik maak totaal geen misbruik ervan dat ik niet
meer thuis woon ik ga naar me werk en ik ben thuis te vinden en meer ook niet.
Ik vroeg me dan gewoon af of ik slecht bezig ben tegen over mij moeder. dat ik niet thuis woon
asma18

Ongelezen berichtdoor oumo-oussama » 20 jan 2009 11:21

Salaam alaykom,

Hier enkele Ahadith ivm ouders .

Titel: De positie van ouders in de Islam

Er kwam een man naar de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) en vroeg aan hem toestemming om te emigreren en jihaad te gaan voeren voor Allah. De man zei dat hij hierdoor zal worden beloond door Allah.
De Profeet vroeg aan de man: “Is een van je ouders nog in leven?”
De man antwoordde: “Mijn beide ouders zijn nog in leven.”
De Profeet zei: “En je wilt beloond worden door Allah?”
De man antwoordde: “Ja dat wil ik.”
De Profeet zei: “Keer terug naar je ouders en zorg goed voor ze.”

Overlevering: Muslim
Gast
Gast

Het goed behandelen van je ouders .

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: ’Een man kwam naar de Profeet en zei: ’O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?’. Hij zei: ’Je moeder’. De man zei: ’En wie daarna?’. Hij zei: ’Je moeder’. De man zei: ’En wie daarna?’. Hij zei: ’Je moeder’ De man zei: ’En daarna?’. Hij zei: ’Daarna je vader’.

[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: De hadith verklaart dat men zijn ouders tevreden moet stellen en dat de moeder meer liefde toekomt dan de vader. Zij krijgt drie keer zoveel aandacht als de vader vanwege de zwangerschap, de moeizame bevalling voor haar en de borstvoeding. Allah, de Verhevene, heeft hierop gewezen in Zijn verklaring:

’En Wij hebben de mens opgedragen zijn ouders goed te behandelen, zijn moeder heeft hem immers moeizaam gedragen en moeizaam gebaard.’ (Surah 31 : Ayah 14)

Allah, de Verhevene, heeft ook gezegd:

’Zijn moeder heeft hem immers in grote zwakheid gedragen.’ (Surah 46 : Ayah 15)

Alqadi Iyaadh heeft gezegd: de meeste geleerden zijn het er over eens dat de moeder voor de vader gaat, vooral als ze oud zijn geworden.
Gast
Gast

Verder hebben de ouders ten alle tijden recht op verzorging van hun kinderen. Indien een kind het zich kan permitteren zijn ouders te onderhouden, zou hij zich in hun dienst moeten stellen, en de last dragen van hun onderhoud, zonder enige wrevel. Allah´s boodschapper zei:

Terwijl drie personen aan het reizen waren, werden zij overvallen door regen en zij zochten beschutting in een grot in een berg. Een grote rotsblok viel van de berg voor de opening van de grot en blokkeerde deze. Zij zeiden tegen elkaar: denk aan de goede daden welke je alleen ter wille van Allah hebt gedaan en roep Allah aan terwijl je verwijst naar deze daden, zodat Allah je mag verlossen van je moeilijkheid. Één van hen zei: O Allah, ik had mijn ouders die erg oude waren en ik had kleine kinderen, ter wille van wie ik werkte als een schaapherder. Wanneer ik in de nacht naar hen terug kwam, was ik gewend te beginnen met het geven van de melk aan mijn ouders voor ik het aan mijn kinderen gaf. En op een dag ging ik ver weg, op zoek naar een graasplaats (voor de schapen); ik kwam niet terug naar huis tot laat in de nacht en vond mijn ouders in slaap. Ik molk (het vee) zoals gewoonlijk, en bracht het melkvat en stond bij hun hoofden. Ik hield er niet van om hen wakker te maken van hun slaap; ik hield er ook niet van om de melk aan mijn kinderen te geven voor mijn ouders, hoewel mijn kinderen aan het huilen waren (van de honger) aan mijn voeten. Zo duurde deze toestand van mij en van hen door tot de dageraad. O Allah, als u van mening bent dat ik dat alleen heb gedaan om uw genoegen te zoeken, dan alstublieft laat er een opening zijn waardoor we de lucht kunnen zien. Dus Allah maakte voor hen een opening waardoor ze de lucht konden zien…… (Boechari)
Gast
Gast

Heb je kontact met je moeder ? Via telefoon, bezoekjes ? Ik denk dat dat wel heel belangrijk is, om kontact met haar te hebben .
oumo-oussama

Ongelezen berichtdoor asma18 » 20 jan 2009 20:27

Salaam alaykom, zuster

bedankt voor je berichtje.

Ik heb zeker nog contact,met me moeder telefonisch,en ik bezoek haar waneer ik kan en niet hoef te werken en als ik haar kan helpen dan doe ik dat met alles wat ik kan betekenen en dat weet mijn moeder ook.......
asma18

Ongelezen berichtdoor Zomer » 20 jan 2009 22:59

Salaam!

Ik ben geen moslim en sta pas aan het begin van het leren over de Islam. Vanuit mijn normen en waarden wil ik je zeggen dat ik niet vind dat je een slecht persoon bent.

Uit je verhaal en je antwoorden lees ik dat je heel veel om je moeder geeft en weet wat ze voor je betekent. Jouw omstandigheden om nu niet thuis te wonen weet ik niet maar ik denk niet dat je zomaar weg bent gegaan. Als het voor jou beter is dat je nu niet thuis bent is dat inderdaad het beste. Laat je moeder weten dat je van haar houdt en wees er voor haar. Je schrijft niet hoe je moeder er op reageert.. was ze boos of begrijpt ze je keus?

Groetjes Margo
Zomer

Moslim(a): nee

Ongelezen berichtdoor asma18 » 20 jan 2009 23:06

hey meid......

dank je wel, dat is heel fijn om te horen mijn moeder is niet boos ze heeft
het gelukkig geacepteerd.......
asma18

Ongelezen berichtdoor Zomer » 20 jan 2009 23:20

asma18 schreef:hey meid......

Het doet me goed om dat te horen. Dit moet de relatie tussen jou en je moeder niet schaden! Vanuit mijn achtergrond is het normaal om ergens anders te gaan wonen voor je gaat trouwen. Ik begrijp dat dit bij jullie anders is. Als je ervoor zorgt dat je er voor je moeder bent denk ik dat het geen slechte keus hoeft te zijn.

Succes ermee en ik hoop dat je vindt wat je zoekt in het alleen wonen.
Zomer

Moslim(a): nee

Ongelezen berichtdoor oegt-moslima » 20 feb 2009 16:24

asma18 schreef:ik ben 4 jaar geleden uit huis geplaats door
jeugdzorg toen ik toen die tijd nog thuis woonde ging het niet echt goed
maar het gaat nu stukken beter ik maak totaal geen misbruik ervan dat ik niet
meer thuis woon ik ga naar me werk en ik ben thuis te vinden en meer ook niet.
Ik vroeg me dan gewoon af of ik slecht bezig ben tegen over mij moeder. dat ik niet thuis woon

salaam lieve zuster
ik ben hier namelijk pas nieuw maar ik las jou topic
en wou egt even een reactie geven
het is egt beter als je thuis woont als je het even niet goed hebt thuis hou het vol
en bid voor allah en allah gaat jou helpen.
ik heb het op dit moment ook niet goed maar ik hou het vol en word steeds beter
en zo zou het ook bij jou mogen zijn.
door je ouders kan je weten of je de paradijs in gaat of niet de paradijs ligt onder de voeten van je ouders hun kunnen zeggen of je naar paradijs gaat of niet dus ga terug en je zult zien je ouders zullen weer heel trots op je zijn en je bent vast geen slecht persoon hoor meid
allah is met jou
:love: :?: geef een reactie terug als je wilt ben wel benieuwd :P
oegt-moslima

Ongelezen berichtdoor oegt-moslima » 20 feb 2009 16:29

Zomer schreef:
asma18 schreef:hey meid......

Het doet me goed om dat te horen. Dit moet de relatie tussen jou en je moeder niet schaden! Vanuit mijn achtergrond is het normaal om ergens anders te gaan wonen voor je gaat trouwen. Ik begrijp dat dit bij jullie anders is. Als je ervoor zorgt dat je er voor je moeder bent denk ik dat het geen slechte keus hoeft te zijn.

Succes ermee en ik hoop dat je vindt wat je zoekt in het alleen wonen.

nou sorry hoor ik vind dat ze gewoon terug naar huis moet dat zou egt veel beter zijn
ik zeg het jou thuis leven met je ouders is twintig keer zo beter en van de islam mag dat ook niet om een vrouw of meisje alleen in huis te laten wonen. :wink: :arrow: graag reactie terug
oegt-moslima

Ongelezen berichtdoor oegt-moslima » 20 feb 2009 16:31

oumo-oussama schreef:Salaam alaykom,

Hier enkele Ahadith ivm ouders .

Titel: De positie van ouders in de Islam

Er kwam een man naar de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) en vroeg aan hem toestemming om te emigreren en jihaad te gaan voeren voor Allah. De man zei dat hij hierdoor zal worden beloond door Allah.
De Profeet vroeg aan de man: “Is een van je ouders nog in leven?”
De man antwoordde: “Mijn beide ouders zijn nog in leven.”
De Profeet zei: “En je wilt beloond worden door Allah?”
De man antwoordde: “Ja dat wil ik.”
De Profeet zei: “Keer terug naar je ouders en zorg goed voor ze.”

Overlevering: Muslim
Gast
Gast

Het goed behandelen van je ouders .

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: ’Een man kwam naar de Profeet en zei: ’O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?’. Hij zei: ’Je moeder’. De man zei: ’En wie daarna?’. Hij zei: ’Je moeder’. De man zei: ’En wie daarna?’. Hij zei: ’Je moeder’ De man zei: ’En daarna?’. Hij zei: ’Daarna je vader’.

[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: De hadith verklaart dat men zijn ouders tevreden moet stellen en dat de moeder meer liefde toekomt dan de vader. Zij krijgt drie keer zoveel aandacht als de vader vanwege de zwangerschap, de moeizame bevalling voor haar en de borstvoeding. Allah, de Verhevene, heeft hierop gewezen in Zijn verklaring:

’En Wij hebben de mens opgedragen zijn ouders goed te behandelen, zijn moeder heeft hem immers moeizaam gedragen en moeizaam gebaard.’ (Surah 31 : Ayah 14)

Allah, de Verhevene, heeft ook gezegd:

’Zijn moeder heeft hem immers in grote zwakheid gedragen.’ (Surah 46 : Ayah 15)

Alqadi Iyaadh heeft gezegd: de meeste geleerden zijn het er over eens dat de moeder voor de vader gaat, vooral als ze oud zijn geworden.
Gast
Gast

Verder hebben de ouders ten alle tijden recht op verzorging van hun kinderen. Indien een kind het zich kan permitteren zijn ouders te onderhouden, zou hij zich in hun dienst moeten stellen, en de last dragen van hun onderhoud, zonder enige wrevel. Allah´s boodschapper zei:

Terwijl drie personen aan het reizen waren, werden zij overvallen door regen en zij zochten beschutting in een grot in een berg. Een grote rotsblok viel van de berg voor de opening van de grot en blokkeerde deze. Zij zeiden tegen elkaar: denk aan de goede daden welke je alleen ter wille van Allah hebt gedaan en roep Allah aan terwijl je verwijst naar deze daden, zodat Allah je mag verlossen van je moeilijkheid. Één van hen zei: O Allah, ik had mijn ouders die erg oude waren en ik had kleine kinderen, ter wille van wie ik werkte als een schaapherder. Wanneer ik in de nacht naar hen terug kwam, was ik gewend te beginnen met het geven van de melk aan mijn ouders voor ik het aan mijn kinderen gaf. En op een dag ging ik ver weg, op zoek naar een graasplaats (voor de schapen); ik kwam niet terug naar huis tot laat in de nacht en vond mijn ouders in slaap. Ik molk (het vee) zoals gewoonlijk, en bracht het melkvat en stond bij hun hoofden. Ik hield er niet van om hen wakker te maken van hun slaap; ik hield er ook niet van om de melk aan mijn kinderen te geven voor mijn ouders, hoewel mijn kinderen aan het huilen waren (van de honger) aan mijn voeten. Zo duurde deze toestand van mij en van hen door tot de dageraad. O Allah, als u van mening bent dat ik dat alleen heb gedaan om uw genoegen te zoeken, dan alstublieft laat er een opening zijn waardoor we de lucht kunnen zien. Dus Allah maakte voor hen een opening waardoor ze de lucht konden zien…… (Boechari)
Gast
Gast

Heb je kontact met je moeder ? Via telefoon, bezoekjes ? Ik denk dat dat wel heel belangrijk is, om kontact met haar te hebben .

egt geweldig wat je geplaatst hebt egt waar
maar ze moet niet alleen contact hebben via telefoon en bezoekjes ze moet voor haar zorgen en andersom en dat geeft ook heel veel geluk in je leven egt waar

:wink: :love:
oegt-moslima

Ongelezen berichtdoor berberse » 26 feb 2009 19:53

hoiii liefje!

aan je teksten te lezen zie je me er een verstandige meid uit!
zolang je leeft volgens de wil van allah ben je goed bezig!
dat allah je mag helpen en je beschermen tegen alles wat je in de verleiding zou brengen het rechte pad te verlaten..

THAlla
ALLAH IK HOU VAN JE... JIJ BENT DEGENE DIE ER ALTIJD VOOR ME IS EN DAAR BEN IK JE ONBESCHRIJFELIJK DANKBAAR VOOR. HAMDOELILAH YA RABB
berberse

Keer terug naar Moeders algemeen