Hoe breng jij je baby van 13 maanden naar bed !

Hier kun je discussiƫren over de opvoeding van onze kinderen...

Moderator: Moderator's

Hoe breng jij je baby van 13 maanden naar bed !

Ongelezen berichtdoor salima1234 » 26 aug 2008 15:49

Hallo dames,

Heb een vraagje, hoe breng jij je kindje naar bed en hoelaat !
De meeste hollanders leggen het kindje in bed om 19.00 en het kindje gaat dan slapen, als ik dat doe, staat ze op en wil uit haar bed. Ik moet haar eerst wiegen en vervolgens valt ze in slaap en dat leg ik haar in het bedje....of ik loop een half uur te ijsberen door de woonkamer en dan valt za ook in slaap...of doe ik het helemaal verkeerd ?

Graag jullie reactie's

groetjes,

Salima
salima1234

Moslim(a): ja

Re: Hoe breng jij je baby van 13 maanden naar bed !

Ongelezen berichtdoor corrie » 26 aug 2008 20:37

salima1234 schreef:Hallo dames,

Heb een vraagje, hoe breng jij je kindje naar bed en hoelaat !
De meeste hollanders leggen het kindje in bed om 19.00 en het kindje gaat dan slapen, als ik dat doe, staat ze op en wil uit haar bed. Ik moet haar eerst wiegen en vervolgens valt ze in slaap en dat leg ik haar in het bedje....of ik loop een half uur te ijsberen door de woonkamer en dan valt za ook in slaap...of doe ik het helemaal verkeerd ?

Graag jullie reactie's

groetjes,

Salima

Denk nooit dat je het verkeerd doet.
3 Van mijn kinderen waren een ramp met slapen. Niet naar bed willen, ondanks het sesamstraat verhaal.voorlezen enz.
Dus sliepen ze op de bank beneden, met een verbod om te gaan wandelen, te drinken te kwebbelen en t.v te kijken.
Ze waren toen tussen de 0 en 5 jaar.
En het werkte, je kan zelf even rustig zitten je eigen ding doen en je hoeft niet telkens naar boven te lopen of slaap liedjes te zingen.
Mijn aanpak is niet door iedereen bejubeld vaak werd er gezegd dat het luiigheid van mij was.
Maar wat als je kind moe is en jij bent moe, dan wordt de sfeer ook niet gezelliger van.

En vaak is het een soort angst,omdat vooral een klein kind niet begrijpt wat jij allemaal gaat doen als hij/zij in zijn/haar bedje ligt. Noem het verlatings angst.
En ondanks misschien alle goed bedoelde adviezen, doe wat je zelf denkt dat goed is.
En je kindje valt toch wel in slaap als het moe is.

Misshien niet een duidelijk advies, maar je bent niet de enige en vaak helpt die gedachte ook al.

Groetjes,
Corrie
corrie

Moslim(a): nee

Ongelezen berichtdoor zeynep » 27 aug 2008 08:33

ik denk dat het ook per kind scheelt
1 ding waar ik zelf moeit emee hebt is gewoon laten huilen
dat heb ik nooit gedaan
hooguit tien minuten

maar mijn zoontje heeft zo zijn periode
dan weer een periode dat die gewoon gaat slapen en dan weer een periode dat die in slaap gewiegt wilt worden
gewoon doen wat voor jouw het beste is

succes
zeynep
zeynep

Ongelezen berichtdoor omera - elske » 27 aug 2008 11:10

Tja ik ging vroeger vaak slapen en ik legde hen gewoon terug geen aandacht geven oppakken terug in bed leggen licht uit deur toe soms tot 10 keer toe maar ze wisten datik toch niet toegaf
De vrouw is geschapen uit de rib van de man. Niet uit het hoofd om hoger te zijn. Niet uit zijn voet om vertrapt te worden. Maar uit zijn rib om gelijk te zijn. Naast de arm om beschermd te worden. En naast het hart om bemind te worden.

4/5/2008 : omera
omera - elske

Ongelezen berichtdoor taous » 28 aug 2008 11:29

omera - elske schreef:Tja ik ging vroeger vaak slapen en ik legde hen gewoon terug geen aandacht geven oppakken terug in bed leggen licht uit deur toe soms tot 10 keer toe maar ze wisten datik toch niet toegaf

Zo deed ik het ook! In het begin ben je echt kapot, maar je ziet hoe meer je volhoudt en niet toegeeft, dan zien ze ook dat ze geen kans meer maken en dan gaan ze wel slapen. Gewoon eerst de avondroutine wat je zelf wil, wassen, tanden poetsen, voorlezen en knuffel (dan hebben ze genoeg aandacht gehad). Dan gedag zeggen, licht uit en deur dicht. Zodra ze uit bed komen, geen aandacht geven, niet in discussie en niet met ze praten, gewoon weer in bed stoppen (ja en vooral in het begin zal dat misschien een hele nacht duren) maar echt, het gaat lukken. Alleen bij de ene kind lukt het na 1 nacht, een ander kind heeft daar 4 nachten voor nodig.

veel succes(wel volhouden hoor :| )
taous

Keer terug naar Opvoeding van onze kinderen