verjaardagen

Hier kun je discussiƫren over de opvoeding van onze kinderen...

Moderator: Moderator's

verjaardagen

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 14 feb 2008 18:01

heel veel onder ons (moeders van deze tijd)vieren we de verjaardag van onze kinderen niet thuis maar we laten de kinderen wel trakteren op school nou mijn vraag is wat geven jullie mee en hoeveel tijd besteden jullie eraan
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Moslim(a): ja

Re: verjaardagen

Ongelezen berichtdoor yasinna » 14 feb 2008 18:08

nou, zelf heb ik geen kinderen maar ik weet nog als ik mijn verjaardag op school vierde, dan kochten mijn ouders gewoon taart(hoeveel? afhankelijk van aantal leerlingen) en frisdrank(fruitsap, cola,...) en daar waren ze ook heel blij mee op school en het neemt natuurlijk ook niet zoveel tijd in beslag ;)
yasinna

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 14 feb 2008 18:10

yasinna schreef:nou, zelf heb ik geen kinderen maar ik weet nog als ik mijn verjaardag op school vierde, dan kochten mijn ouders gewoon taart(hoeveel? afhankelijk van aantal leerlingen) en frisdrank(fruitsap, cola,...) en daar waren ze ook heel blij mee op school en het neemt natuurlijk ook niet zoveel tijd in beslag ;)
oke dus dat deen we altijd voor ons maar in de toekoms inchallah wanneer jij een gezin hebt zou je het zelfde aanpakken of zou je iets anders bedekkken
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Ongelezen berichtdoor mOslima* » 14 feb 2008 18:12

yasinna schreef:nou, zelf heb ik geen kinderen maar ik weet nog als ik mijn verjaardag op school vierde, dan kochten mijn ouders gewoon taart(hoeveel? afhankelijk van aantal leerlingen) en frisdrank(fruitsap, cola,...) en daar waren ze ook heel blij mee op school en het neemt natuurlijk ook niet zoveel tijd in beslag ;)

Ja precies, zo deed ik het ook. Ik deelde altijd van die kleine zakjes chips uit. Ik wist hoeveel zakjes er in zo'n zak zitten en ik wist ook hoeveel kinderen er in mijn klas zaten. Zo veel kocht ik er gewoon. En voor de docenten gewoon 1 pakje koek. (dus 1 koekje per docent).

Ma3a salama (L)
mOslima*

Ongelezen berichtdoor moslima_shereen » 14 feb 2008 18:17

salamoe alaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoeh

ik zou mijn kinderen (als ik die later heb inshaAllah) niet laten uitdelen op verjaardagen
maar ik zou de klas graag willen trakteren tijdens eid ul adha en eid ul fitr (offerfeest en suikerfeest).
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken!
moslima_shereen
Moderator

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 14 feb 2008 18:22

moslima_shereen schreef:salamoe alaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoeh

ik zou mijn kinderen (als ik die later heb inshaAllah) niet laten uitdelen op verjaardagen
maar ik zou de klas graag willen trakteren tijdens eid ul adha en eid ul fitr (offerfeest en suikerfeest).

dat is ook een leuk idee mar waarom trakteren wij eigelijk niet omdat we in verjaardagen geloven maar meer zodat onze kinderen niet worden gepest
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Ongelezen berichtdoor moslima_shereen » 14 feb 2008 18:30

bento-islam schreef:

dat is ook een leuk idee mar waarom trakteren wij eigelijk niet omdat we in verjaardagen geloven maar meer zodat onze kinderen niet worden gepest

ja het is misschien omdat ik geen kinderen heb, maar ze vinden altijd wel een excuus om te pesten. ik werd vroeger gepest op school en kreeg te horen dat ze op mijn verjaardag geen eten van moslims mogen van hun moeder en het zelf vies vinden.
vroeger werd mijn laatje elke dag leeg gegooit en de spullen door de klas gegooit zonder reden. Ze vinden altijd wel iets. je hebt bruin haar dan dit je hebt groene schoenen dan dit.
heb je geen bruinhaar of groene schoenen dan verzinnen die pestkoppies wel wat anders.
Er zijn genoeg kinderen die elkaar accepteren en respecteren.
Ze zullen het vast en zeker een leeuk idee vinden! wie wilt er nou niet 2 keer in het jaar getracteerd worden?? ;p
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken!
moslima_shereen
Moderator

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 14 feb 2008 18:40

moslima_shereen schreef:
bento-islam schreef:

ja het is misschien omdat ik geen kinderen heb, maar ze vinden altijd wel een excuus om te pesten. ik werd vroeger gepest op school en kreeg te horen dat ze op mijn verjaardag geen eten van moslims mogen van hun moeder en het zelf vies vinden.
vroeger werd mijn laatje elke dag leeg gegooit en de spullen door de klas gegooit zonder reden. Ze vinden altijd wel iets. je hebt bruin haar dan dit je hebt groene schoenen dan dit.
heb je geen bruinhaar of groene schoenen dan verzinnen die pestkoppies wel wat anders.
Er zijn genoeg kinderen die elkaar accepteren en respecteren.
Ze zullen het vast en zeker een leeuk idee vinden! wie wilt er nou niet 2 keer in het jaar getracteerd worden?? ;p
dat denk ik ook mijn zoon is in august jarig dus kan ik ervoor trakteren en de volgende wat ik wil vragen is gaan jullie weer voor het simpele kiezen (snoep)of voor iets waar je een beetje moeite voor doet iets gezond iets datn iet schaadt)
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Ongelezen berichtdoor moslima_shereen » 14 feb 2008 18:50

een kennis van mij die had een boek met allerlei gezonde maar leuke ideeen erin.
ik heb even wat gegoogled en dit leek mij wel leuk
http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... tNummer=11
mandarijntjes in crepepapier verpakt met daarbij een pakje rozijnen. (eventueel pakje drinken erbij)
is misschien simpel (ik weet ook niet hoe oud uw zoontje is) maar ze zullen het vast lekker vinden.
moslima_shereen
Moderator

Ongelezen berichtdoor huda » 10 maart 2008 17:37

selamun aleikum,

Ik heb twee kinderen ,een van de dingen die ik wel eens gedaan heb is kleine cakejes gebakken in die vormpjes en plaatjes uitgeprint met de cijfer van de leeftijd erop en die dan later uigeknipt en naam erbij opgeschreven en vastgeplakt aan een tandenstoker en in het cakeje gedaan die ook versierd is ,....

en popcorn in plastic bekertjes gedaan en daaromheen plastic folie ,met de naam en leeftijd op de beker geschreven,.....

en chips,

en dropveters met van die ronde chippies erop en een sleutel snoepje erop en daar een ketting van maken,....

.....misschien zit er iets tussen dat van nut kan zijn...........
ONDERSCHAT DE KLEINE ZONDEN NIET,GROTE BERGEN ONTSTAAN UIT KLEINE STEENTJES.

De meest geliefde daad bij Allah is een daad die aanhoudend is,ookal is het maar weinig....
huda

Ongelezen berichtdoor fatima51 » 10 maart 2008 17:56

Wellicht is dit ook nog een ideetje komt van Tajin.nl

http://www.tajin.nl/recepten/index.php? ... ail&id=939
Voorwaar de enige godsdient bij ALLAH is de ISLAM
fatima51

Keer terug naar Opvoeding van onze kinderen