Verjaardagtips

Hier kun je discussiëren over de opvoeding van onze kinderen...

Moderator: Moderator's

Ongelezen berichtdoor mesah » 15 dec 2005 12:49

Salaam Zusters,

We moeten volgen wat Allah heeft gezegd, wat niet mag mag niet.
Afbeelding
mesah

Ongelezen berichtdoor *Aasiya* » 15 dec 2005 13:44

kijk ik vind het heel moeilijk....

Ik ben een moslima in een niet moslim gezin .......ik probeer het zo goed mogelijk te doen en moge Allah mij vergeven voor het feit wat ik nog niet goed doe , maar heb natuurlijk ook niet moslim ouders en daar heb ik ook alle respect voor en ik kan niet van hun vragen al hun tradities en dat soort dingen opzij te zetten daarvoor hou ik teveel van mijn ouders ze passen zich al aan heel veel dingen aan voor mij en mijn gezin ze hebben er nooit geen probleem van gemaakt dat ik moslima werd en dat ik hoofddoek ging dragen ze hebben me altijd gesteund en daarom vindt ik het moeilijk om om ineens van alles uit hun leven te bannen.....

Moge Allah mij vergeven en steunen en leiden INSHAALLAH.

-xxx-

Aasiya
Afbeelding
Afbeelding
*Aasiya*

Ongelezen berichtdoor mesah » 15 dec 2005 13:47

Salaam Zuster,
In de KORAN staat dat je altijd goed voor je familie moet zijn. Inscha Allah leid hij jou, en vergeeft hij jou.

liefs Mesah
Afbeelding
mesah

Ongelezen berichtdoor *Aasiya* » 15 dec 2005 13:49

InshaAllah
Afbeelding
Afbeelding
*Aasiya*

Ongelezen berichtdoor Sally » 16 dec 2005 15:01

mesah schreef:Salaam Zusters,

We moeten volgen wat Allah heeft gezegd, wat niet mag mag niet.

Hmm nu ben ik wel errug benieuwd wat Allah swt heeft gezegd volgens jou over het vieren van verjaardagen of andersoortige feestelijkheden...
Sally

Ongelezen berichtdoor Sally » 16 dec 2005 15:03

*Aasiya* schreef:kijk ik vind het heel moeilijk....

Ik ben een moslima in een niet moslim gezin .......ik probeer het zo goed mogelijk te doen en moge Allah mij vergeven voor het feit wat ik nog niet goed doe , maar heb natuurlijk ook niet moslim ouders en daar heb ik ook alle respect voor en ik kan niet van hun vragen al hun tradities en dat soort dingen opzij te zetten daarvoor hou ik teveel van mijn ouders ze passen zich al aan heel veel dingen aan voor mij en mijn gezin ze hebben er nooit geen probleem van gemaakt dat ik moslima werd en dat ik hoofddoek ging dragen ze hebben me altijd gesteund en daarom vindt ik het moeilijk om om ineens van alles uit hun leven te bannen.....

Moge Allah mij vergeven en steunen en leiden INSHAALLAH.

-xxx-

Aasiya

Aasiya, Allah swt weet wat er in de harten van de mensen is. De barmhartigheid die jij hebt voor je ouders is menselijk en een teken van gevoel en geweten. Je doet niks verkeerds. Als je gewoon je zoontje opvoedt naar de richtlijnen van islam dan zal Allah swt jou heel erg belonen dat weet ik zeker iA Yarabb!
Sally

Ongelezen berichtdoor *Aasiya* » 16 dec 2005 15:21

InshaAllah Ameen ya rab !!!
Afbeelding
Afbeelding
*Aasiya*

Ongelezen berichtdoor mesah » 16 dec 2005 16:45

Hey Sally,

Dat zinnetje kwam weer voort uit wat ik ergens hier heb gelezen op dit forum. Ik heb misschien iets teveel gezegd. Als het niet wwar is vergeef me.

liefs Mesah
Afbeelding
mesah

Ongelezen berichtdoor *Aasiya* » 16 dec 2005 18:27

wat bedoel je lieve zuster mesah welk zinnetje ??? :oops: ewa ja ben nieuwsgierig hihihihihihihihihi :P:P:P
Afbeelding
Afbeelding
*Aasiya*

Ongelezen berichtdoor Sally » 16 dec 2005 21:11

hihi maakt niet uit. Alleen je moet weten dat het een grote zonde is om woorden toe te schrijven aan Allah swt die Hij niet heeft gezegd. wees daarmee heel voorzichtig.
Sally

Ongelezen berichtdoor saloua2 » 30 jan 2006 19:36

aicha1 schreef:als jy een moslima bent is het haram om dat te doen wat jy boven my vermeld, imiteer de koefars niet.
Ik heb 3 kinderen, en wij vieren hun verjaardag altijd. El-aid Naboui is de geboorte van profeet Mohammed sali ali u salem. En dat viert toch ook iedere moslims. Het staat ook niet in de koraan, over verjaardag, dat het niet mag, Jij zegt doe de koefars niet na. Maar dat is niet na doen. Er zijn hele boel dingen die god ons gegeven heeft en ook hun. Dus dat is niet na doen. Dus ik zou zeggen, maak er een leuke feestje van.
saloua2

Ongelezen berichtdoor aicha1 » 30 jan 2006 19:56

selem alikoem salou 2
ten eerst even over onze rasoel,saw je mag hem niet teveel verheerlyken op die dag want dat wou hy,saw niet(boegarie&moslim)
en hy heeft nooit zyn geboortedag gevierd volgens my want hy was dankbaar voor elke seconde van de dag.
verjaardag staat niet in de koran maar lees boeken, hadid's en overleveringen van vroeger dan zie je het zelf wat haram en halal en makroe is.
wy moslims hebben onze eigen feestdagen en daar moeten wy ons ook aan houden en alles wat moslims doen net als de koefars dat is zeer af te raden oeghtie.
verjaardagen waarom omdat je dankbaar bent dat je een jaartje ouder bent geworden??? wees dankbaar voor elke seconde in je hele leven en dat is gewoon geld verspilling om kado's te kopen, koop met schapenfeest en ramadan en onze eigen sana saida en eid -ul-adha kado's zo leer je, je kinderen wat hun geloof is.
alikoem selem
Afbeelding
aicha1

Moslim(a): ja

Ongelezen berichtdoor saloua2 » 30 jan 2006 22:40

aicha1 schreef:selem alikoem salou 2
ten eerst even over onze rasoel,saw je mag hem niet teveel verheerlyken op die dag want dat wou hy,saw niet(boegarie&moslim)
en hy heeft nooit zyn geboortedag gevierd volgens my want hy was dankbaar voor elke seconde van de dag.
verjaardag staat niet in de koran maar lees boeken, hadid's en overleveringen van vroeger dan zie je het zelf wat haram en halal en makroe is.
wy moslims hebben onze eigen feestdagen en daar moeten wy ons ook aan houden en alles wat moslims doen net als de koefars dat is zeer af te raden oeghtie.
verjaardagen waarom omdat je dankbaar bent dat je een jaartje ouder bent geworden??? wees dankbaar voor elke seconde in je hele leven en dat is gewoon geld verspilling om kado's te kopen, koop met schapenfeest en ramadan en onze eigen sana saida en eid -ul-adha kado's zo leer je, je kinderen wat hun geloof is.
alikoem selem
Salem achia1. Ik koop ook voor de kinderen met schapenfeest en ramdan en de andere moslims feesten, kado's. Mijn kinderen weten gelukkig veel over de islam. Ik doe me best om ze veel mogelijk te vertellen. En daarom missen ze ook helemaal geen kerst, en alle andere feesten. Maar verjaardagsfeestje heb ik altijd wel gedaan. Ik denk dat elke dag dat je gezond wakker word een groot feest is
saloua2

Ongelezen berichtdoor *Aasiya* » 30 jan 2006 22:43

ameen mooi gesporken liefje ik doe ook nog aan verjaardag alleen voor mijn zoontje dan hij is pas 1jaar geworden :lol: totdat hij oud genoeg is om de islam te kunnen begrijpen dan zal ik het hem uitleggen en mag hij zelf een beslissing nemen InshaAllah

-xxx-

Aasiya
Afbeelding
Afbeelding
*Aasiya*

Ongelezen berichtdoor aicha1 » 31 jan 2006 10:28

salou2& aasiya,
beter stoppen met die verjaardagen jo en het is in je eigen belang.
en aasiya begin er nu mee nu je kind nog zo jong is dan groeit hy ermee op de islaam en wat is nou verjaardag vieren? neem onze eigen feestdagen jo die zyn veel beter, gezelliger en je voelt er meer by ja toch.
Afbeelding
aicha1

Moslim(a): ja

VorigeVolgende

Keer terug naar Opvoeding van onze kinderen