Droge sellou

Op zoek naar een bepaald recept? Of het nu om een veel gebruikt of een al jaren verloren gegaan recept gaat. Verwoord hier jouw zoektocht en misschien heeft één van onze bezoekers wel precies wat je zoekt!

Moderator: Moderator's

Droge sellou

Ongelezen berichtdoor taous » 08 aug 2008 10:39

Salam ou alaikoum,

Mijn vraag is: hoe maak je sellou - de droge variant? Die je met een lepel eet. Ik wil heel graag het recept zodat ik het kan maken voor aanstaande ramadan!!!

Alvast bedankt.

xxx
taous

Moslim(a): ja

Re: Droge sellou

Ongelezen berichtdoor fatima51 » 08 aug 2008 16:49

taous schreef:Salam ou alaikoum,

Mijn vraag is: hoe maak je sellou - de droge variant? Die je met een lepel eet. Ik wil heel graag het recept zodat ik het kan maken voor aanstaande ramadan!!!

Alvast bedankt.

xxx

BISMILLAH

Selou

500 gr bloem ( op 220 graden bruin bakken in de oven.........erbij blijven en om de 10 min a kwartier omroeren............hoe donkerder je bloem hoe donkerder je selou dus goed opletten.........!!) Kan ook op het vuur in zo'n grote " MEKLAT" , maar dan goed blijven scheppen bakt snel aan. Zodra klaar direkt overgooien in een andere schaal, anders blijft het doorbakken.

200 gr amandelen, gebakken in olie en fijnmalen
200 gr pinda's roosteren in oven ( of MEKLAT) en fijnmalen
3 theelepels kaneel
200 gr sesamzaadjes roosteren in oven ( of MEKLAT ) en fijnmalen
100 gr hele sesamzaadjes rsosteren in oven ( of MEKLAT)
2 eetlepels anijszaad fijngemalen
1 eetlepel venkelzaad fijngemalen
100 gr poedersuiker
200 gr honing
150 gr boter
150 ml olie

Alle droge ingredienten mengen, ook je bloem ( wel zeven) poedersuiker ook zeven!

Doe de boter in een steelpannetje en laat deze smelten, voeg de honing toe en nadien de olie............als alles goed gemengt is voeg je deze bij het bloemmengsel........

Alles goed roeren en mengen.
Ik bak altijd nog een handje amandelen en voeg die zo heel of in grote stukken gehakt toe.........bewaren in een goed sluitende bewaardoos.

Smakelijk!

succes

Fatima
Voorwaar de enige godsdient bij ALLAH is de ISLAM
fatima51

Ongelezen berichtdoor taous » 08 aug 2008 17:30

fatima51 schreef:
taous schreef:Salam ou alaikoum,

Alvast bedankt.

xxx

BISMILLAH

Selou

500 gr bloem ( op 220 graden bruin bakken in de oven.........erbij blijven en om de 10 min a kwartier omroeren............hoe donkerder je bloem hoe donkerder je selou dus goed opletten.........!!) Kan ook op het vuur in zo'n grote " MEKLAT" , maar dan goed blijven scheppen bakt snel aan. Zodra klaar direkt overgooien in een andere schaal, anders blijft het doorbakken.

200 gr amandelen, gebakken in olie en fijnmalen
200 gr pinda's roosteren in oven ( of MEKLAT) en fijnmalen
3 theelepels kaneel
200 gr sesamzaadjes roosteren in oven ( of MEKLAT ) en fijnmalen
100 gr hele sesamzaadjes rsosteren in oven ( of MEKLAT)
2 eetlepels anijszaad fijngemalen
1 eetlepel venkelzaad fijngemalen
100 gr poedersuiker
200 gr honing
150 gr boter
150 ml olie

Alle droge ingredienten mengen, ook je bloem ( wel zeven) poedersuiker ook zeven!

Doe de boter in een steelpannetje en laat deze smelten, voeg de honing toe en nadien de olie............als alles goed gemengt is voeg je deze bij het bloemmengsel........

Alles goed roeren en mengen.
Ik bak altijd nog een handje amandelen en voeg die zo heel of in grote stukken gehakt toe.........bewaren in een goed sluitende bewaardoos.

Smakelijk!

succes

Fatima

Dank je wel!!!!!!!!!!!!! Je bent een schat!!! M'n man zal blij zijn!!

xxx
taous

Ongelezen berichtdoor taous » 24 aug 2008 17:16

Ik heb het vandaag gemaakt, en het is precies hoe ik het hebben wil!!! Lekker bij een kopje thee!

:loveit:
taous

Ongelezen berichtdoor fatima51 » 28 aug 2008 18:00

taous schreef:Ik heb het vandaag gemaakt, en het is precies hoe ik het hebben wil!!! Lekker bij een kopje thee!

:loveit:

salaam alaykoem lieverd,

ik wist dat het je ging lukken en ik ben blij dat je het lekker vind.
Geniet ervan
Voorwaar de enige godsdient bij ALLAH is de ISLAM
fatima51

Keer terug naar Hoe maak je dit?