lemsemmen

Op zoek naar een bepaald recept? Of het nu om een veel gebruikt of een al jaren verloren gegaan recept gaat. Verwoord hier jouw zoektocht en misschien heeft één van onze bezoekers wel precies wat je zoekt!

Moderator: Moderator's

lemsemmen

Ongelezen berichtdoor asraaa » 28 mei 2007 21:33

salaam3alaykum zusters

ik zoek het recept van lemsemmen ofzo..
[font=Comic Sans MS]assalaamu 3alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh mijn lieve zusters! Moge allah SWT jullie leiden en beschermen!![/font]
asraaa

Ongelezen berichtdoor darsalam » 29 mei 2007 07:42

Afbeelding

Ingrediënten:

Voor 6 stuks
350 gram meel
150 gram fijne smid, griesmeel
zout
ongeveer 250-300 ml water.

olijfolie
boter, (bona)
smid
zonnebloemolie

Bereidingswijze:

vermeng het meel met de griesmeel en het zout.

Voeg beetje bij beetje water toe totdat je een stevig deeg hebt. Kneed dit zeker voor 5-10 minuten goed door.

Stop het deeg in een plastic zak en laat het net zo lang rusten als je zelf wilt. Ik laat het meestal een half uur.

Kneed het deeg nog even op een tafel voor 3 minuten. Vorm gelijke bolletjes en leg deze op een ingevette ondergrond. Dek ze weer af met plastic en laat ze weer voor 10 minuutjes rusten.

Maak een papje van 2 eetlepels zonnebloemolie, 1 eetlepel olijfolie en boter

Maak een bolletje rond en plat tot je de ondergrond kan zien. Bestrijk deze met een paar lepels boter(het papje).Strooi er een beetje griesmeel over.

Vouw dan de helft naar je toe en bestrijk deze weer met het papje en griesmeel.

Vouw de andere helft van je af en weer een beetje boter, en griesmeel. Nu vouw je de zijkanten naar binnen.

Vorm er zo vierkantjes van.

Leg elke vierkantje aan de kant en werk ze allemaal af.

Zet de pizzapan aan, op de laagste stand.

Maak het eerste vierkantje wat platter en bak deze in de koekepan aan beiden kanten goudbruin.
. يارب أنت رجائي وفيكَ أحسنتُ ظنّي يارب فاغفرْ ذنوبي وعافني واعفُ عنّي العفو منكَ إلهي والذنبُ قد جاء منّي والظنُّ فيك جميلٌ حقّق بفضلك ظن
darsalam
Administrator

Moslim(a): ja

Ongelezen berichtdoor asraaa » 29 mei 2007 19:06

jaa dat recept had ik al op een site gezien,

wat is pizzapan?
en waarom staat smid 2x bij ingredienten?/
en snap het vouwen niet:|
[font=Comic Sans MS]assalaamu 3alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh mijn lieve zusters! Moge allah SWT jullie leiden en beschermen!![/font]
asraaa

Ongelezen berichtdoor asraaa » 30 mei 2007 16:56

kan iemand mij uitleggen pleaaaaaaaase
asraaa

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 30 mei 2007 17:12

er staat twee keer smid omdat als je hem heel dun gaat uitrollen en je vindt hem dun genoeg dan doe je klein beetje van die papje op en strooi je ook klein beetje smid op zodat wanneer je het vouwt en als je ze gebakken hebt dan blijven ze luchtig van binnen wanneer je hem rond heb uitgerold dan moet je aan een kant vouwen over de andere kant maar niet helemaal maar tot het midden en dan de ander kant weer vouwen over de eerste kant dan krijg je een lange vorm die moet je weer vouwen tot de helft en de andere kant over die helft en dan krijg je een vierkant lemsemen ik hoop dat je het begrijpt
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Ongelezen berichtdoor bento-islam » 30 mei 2007 17:22

ik heb hem gevonden voor je die pizzapan hij is elektrice en heeft een dop je kan hem tot stand 5 doen en als je lemsemen in maakt moet je ze voordurend draaien zodat ze niet verbranden want die pan is heel heet en ze zijn zijn klaar lemsemen die pizza pan stuur ik wel naar je mesenger want ik weet niet hoe ik hier afbeelding kan plaatsen
Afbeelding
bento-islam
Moderator

Ongelezen berichtdoor asraaa » 31 mei 2007 15:14

okee hardstikke bedankt zuster.. maar hebben jullie allemaal zo'n pan dan?
asraaa

Ongelezen berichtdoor oem hamza » 12 dec 2007 15:29

is dit het zelfde recept als je lemmsemen wilt vullen?
en wat gaat er precies in de vulling met gehakt?
oem hamza

Ongelezen berichtdoor mOslima* » 14 dec 2007 20:08

mmmmmmmm lemsemen, heerlijk :D
vooral met muntthee !!!
mOslima*

Re:

Ongelezen berichtdoor fatima51 » 15 maart 2008 18:55

oem hamza schreef:is dit het zelfde recept als je lemmsemen wilt vullen?
en wat gaat er precies in de vulling met gehakt?

misschien wel een beetje laat en weet je het antwoord al , maar dit recept kan je idd ook gebruiken voor die gevulde lemmsemen. Je kan die vullen met eigenlijk van alles, je moet dan alleen de lemmsemen eerst voor de helft naar binnen vouwen en dan daarboven op de vulling leggen en dan weer verder vouwen. De vulling kan je naar eigen fantasie doen bijv.

-gehakt met uitjes en paprika
-kip met uitjes en stukjes paprika
-gebakken uien en paprika lekker met chilipeper of sambal
-gehakte amandelen bakken in een klein beetje boter met suiker en kanaal , roer er een eierdooier door.

een tip! rol die lemmsemen gewoon met de deegroller heel dun (veel vrouwen pletten het nog met de hand tot een mooi rondje) gaat veel vlugger en hetzelfde resultaat.Je vouwt ze toch naar binnen en dan krijg je hetzelfde vierkantje.
Voorwaar de enige godsdient bij ALLAH is de ISLAM
fatima51

Keer terug naar Hoe maak je dit?