Recept van Sjfenz!!!!!!!!!

Op zoek naar een bepaald recept? Of het nu om een veel gebruikt of een al jaren verloren gegaan recept gaat. Verwoord hier jouw zoektocht en misschien heeft één van onze bezoekers wel precies wat je zoekt!

Moderator: Moderator's

Recept van Sjfenz!!!!!!!!!

Ongelezen berichtdoor Dounya » 26 mei 2006 22:40

Salamou alaykoum.

Wie kan me het recept van sjfenz geven! Dat is het enige recept wat bij mij niet lukt.
Of ik doe er te veel gist in of ik gebruik te veel water en dan worden ze keihard als rotsen ( mijn man heeft alhamdoulillaah sabr, maar hij lust het zo graag ) en ik wil ze graag maken maar het lukt me niet, dus de vogels hebben paar keer per maand pret in ons tuintje van de sfjenzrotsjes :roll:

djazakallaahoe ghairan!
Dounya

Ongelezen berichtdoor Dounya » 28 mei 2006 18:23

niemand maar dan ook niemand van saloua.nl kan sjfenz maken? :cry:
Dounya

Ongelezen berichtdoor prinses » 29 mei 2006 09:05

Salaam Dounya,

Hier heb je het recept voor sjfenz ik hoop dat je er wat aan hebt!

half kilo meel, 1 ei, 1 zakje vanillie suiker,lauw water naar behoefte, ongeveer 20 gram gist, 1 glas melk

30 min laten rijzen!

De mix moet je goed kneden en niet te dun maken!! het moet stevig zijn zodat je het gewoon kan pakken!

TIP: als dit je eerste keer is dan zou ik de olliebollenmix gebruiken! die is klaar voor gebruik! en net zo lekker! :loveit:

SUCCES!! :chef: :up:
prinses

Ongelezen berichtdoor prinses » 29 mei 2006 09:07

oja laat me even weten of het gelukt is oke! :D
prinses

Ongelezen berichtdoor aicha1 » 29 mei 2006 09:33

Ingrediënten:

1 kilo meel
zout
bakje lauw water
2 glazen melk
11/2 zakje gist (droge gist) je kan ook verse gist nemen dan neem je een blokje.
zonnebloemolie (voor het bakken)

Afbeelding

Bereidingswijze:

Je mengt de meel met zout en de melk tot een stevig beslag zoals je ook met brood doet dan als het deeg goed stevig is vul je een bakje met water en die hou je bij het kneden om je handen goed nat te maken.

Dus je kneed het deeg goed en bij het deeg omdraaien maak je het deeg aan de bovenkant goed nat en draai je het elke keer om tot dat het deeg goed soepel en plakkerig wordt.

Dan dek je het af met een beetje aluminiumfolie maar het mag niet tegen het deeg aankomen.

Dan laat je het 1 uur tot 1.5 uur staan op een warme plek bijvoorbeeld de woonkamer.

Dan neem je het beslag en een kom met water dan maak je, je handen nat met het water uit de kom en neem je een beetje deeg daar vorm je een donut uit en doe je het in de koekenpan met olie die al voorverwarmd is.

Dus bij elke keer dat je een donut wil vormen maak je je handen nat
Afbeelding
aicha1

Moslim(a): ja

Ongelezen berichtdoor Dounya » 29 mei 2006 11:17

Djazakallahoe ghairan dames! Ik zal jullie insha allaah laten weten wat het resultaat is.
En prinses met suikerfeest heb ik inderdaad de oliebollenmix gebruikt maar ik wil sfenzj toch het liefst zelf maken :oops:
Dounya

Re: Ik heb hem geprobeerd, en het is gelukt dankjewel..

Ongelezen berichtdoor lina3 » 07 sep 2008 17:56

aicha1 schreef:Ingrediënten:

1 kilo meel
zout
bakje lauw water
2 glazen melk
11/2 zakje gist (droge gist) je kan ook verse gist nemen dan neem je een blokje.
zonnebloemolie (voor het bakken)

Afbeelding

Bereidingswijze:

Je mengt de meel met zout en de melk tot een stevig beslag zoals je ook met brood doet dan als het deeg goed stevig is vul je een bakje met water en die hou je bij het kneden om je handen goed nat te maken.

Dus je kneed het deeg goed en bij het deeg omdraaien maak je het deeg aan de bovenkant goed nat en draai je het elke keer om tot dat het deeg goed soepel en plakkerig wordt.

Dan dek je het af met een beetje aluminiumfolie maar het mag niet tegen het deeg aankomen.

Dan laat je het 1 uur tot 1.5 uur staan op een warme plek bijvoorbeeld de woonkamer.

Dan neem je het beslag en een kom met water dan maak je, je handen nat met het water uit de kom en neem je een beetje deeg daar vorm je een donut uit en doe je het in de koekenpan met olie die al voorverwarmd is.

Dus bij elke keer dat je een donut wil vormen maak je je handen nat

:D
lina3

Moslim(a): ja

Keer terug naar Hoe maak je dit?