Leeftijd-trouwen

Ik ga trouwen, hoe nu?

Moderator: Moderator's

Re: Leeftijd-trouwen

Ongelezen berichtdoor HaSoFa » 16 dec 2004 14:30

Ouafa schreef:Salaam aleikoem,

Hoe oud zijn degenen die inshaAllah gaan trouwen door de wil van Allah soebhana wa tahalla en/of wanneer wil men gaan trouwen die het nog niet van plan zijn?

Liefs,

Het heeft niets met leeftijd te maken, ik ben 22 en wil graag een jonge moeder zijn, maar als het geen mektaab is kan ik er niets aan doen. Koeshie Qadr Allah.
Trouwen hoor je te doen als je praktiserend bent insha Allah, zo maak je ook geen fout in de partnerkeus.

kariate-n

Het is niet goed om lang verloofd te blijven, en heb je ook niets aan.
Het is het beste wanneer je een vrouw kan onderhouden te trouwen. En het beste voor de vrouw om te trouwen is als er een geschikte broeder haar hand komt vragen.
En dus geen relatie onzin of elkaar leren kennen op een haramwijze. Maar gewoon leuke meisje? Je kan of via via aan haar vragen of ze geïnteresseerd is, is ze dat? Ga haar hand vragen, vraag toestemming aan haar ouders om haarbeter te leren kennen met een ma7ram erbij.
Salaam Aleikoem to ya all!
HaSoFa
Moderator

Ongelezen berichtdoor HaSoFa » 20 dec 2004 11:38

No response…???
Salaam Aleikoem to ya all!
HaSoFa
Moderator

Ongelezen berichtdoor zena layla » 05 jan 2005 15:25

ik vindt voor een meisje op haar 19of20of21j mag trouwen
inchaALLAH.
zena layla

Ongelezen berichtdoor Gast » 08 jan 2005 10:30

hasofa vind ik ook asalaam3aljkom.
Gast

Ongelezen berichtdoor Gast » 09 jan 2005 14:26

salamo 3alaykom ik vind voor een zuster op haar 18nste en broeder 19tiende
Gast

Ongelezen berichtdoor palestina_lover » 09 jan 2005 15:44

salaam,

ik vind (maar dat is mij menig) dat meisjes als jongens vroeg moeten gaan trouwen anders gaan ze verkeerde dingen doen, je weet toch.

en allah swt heeft ook gezegdt als je als man of vrouw er klaar voor bent om te trouwen moet je trouwen ( dat is voor dat je carrier hebt gebouwt want dat kan je ook doen als je getrouwt bent).

en ik wil ook inshallah vroeg trouwen dus ong op mijn 18, 19 mar allah al3am,
palestina_lover

Ongelezen berichtdoor zena layla » 09 jan 2005 15:46

ja op mijn 18n19j ga ik inchaAllah trouwen.
zena layla

Ongelezen berichtdoor palestintje » 21 jan 2005 11:55

Ik vind als een meisje toe is aan het trouwen moet ze niet wachten totdat ze is afgestudeert of voor wat dan ook.
Als zij vind dat ze er aan toe is en niet kan gaan trouwen gaat ze het op andere manieren zoeken. Door een vriend te nemen enz.

Ik ken ook heel veel meisje die eerst hun studie af wilde maken en dan pas wilde trouwen. Nu zijn ze 24 en oudere en komen heel moeilijk aan een man, terwijl toen ze jonger waren veel aanzoeken kregen. Jongens willen liever een jongere meisje met wiening ervaring.

En trouwens geen 1 jongen heeft 4, 3 of 2 jaar geduld op een meisje totdat ze haar studie heeft afgerond.

Geloof mij, dit zeg ik niet zomaar. Alles wat ik heb gezegd ben ik in mijn leven tegen gekomen bij de meeste van mijn vriendinnen.
palestintje

Ongelezen berichtdoor chita » 22 jan 2005 14:29

hasofa ik geef je gelijk
"In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. O gij die u omhult! Sta op en waarschuw, en verkondig de Grootheid van uw Heer, en reinig uw hart, en vlied de omreinigheid"
chita

Ongelezen berichtdoor zena layla » 22 jan 2005 15:35

Mabrouk elhaid iedereeeen
zena layla

trouwen

Ongelezen berichtdoor zenzel » 23 jan 2005 04:37

zena layla schreef:Mabrouk elhaid iedereeeen
hee ik wil namelijk wel gaan trouwen maar jah de meiden van tegenwoordig willen een mooi boy hebben die opgeschoren benen hebben
en punt haren geblondeerdt hebben dan maar jah,
het is een moeilijk tijd voor een moslimse meid om te laten snappen wat haar gevolgen komen :arrow: :twisted: :twisted:
na hun 21 en 22 jaar van hun leeftijd :?: :?: :?: :(
zenzel

Ongelezen berichtdoor zena layla » 23 jan 2005 15:59

ik zoek gewoon een man die van liefde houd en mooi hartje heeft
die zijn hart met mij alleen wilt delen xxx
zena layla

Ongelezen berichtdoor Imen » 13 feb 2005 01:08

Ja ja jong trouwen en dan gaan scheiden hoeveel scheidingen zijn er niet per jaar onder de marokkanen??? Scheiden is precies in de mode ....
25,26 jaar vind ik een geschikte leeftijd en niet jonger dan 21 jaar ... en als de man niet wilt wachten voor jouw dan is hij je niet waard want als hij oprecht met je wilt trouwen dan wacht hij zeker een jaar of twee voor te gaan trouwen en niet direkt op zoek naar een ander chik :roll:
Imen

Ongelezen berichtdoor Imen » 13 feb 2005 01:12

Diegene die roepen je moet zoveel jong gaan trouwen die zullen het nog gaan berouwen. De mannen die jong gaan trouwen sommige dan hebben hun uitgaansleven niet vaarwel gezegd. Eenmaal getrouwd hebben sommige nog het lef om met vrienden elke avond op te trekken en weg te gaan naar disco maak dat maar eens mee!!!!
Imen

Ongelezen berichtdoor chita » 13 feb 2005 17:48

Imen schreef:Ja ja jong trouwen en dan gaan scheiden hoeveel scheidingen zijn er niet per jaar onder de marokkanen??? Scheiden is precies in de mode ....
25,26 jaar vind ik een geschikte leeftijd en niet jonger dan 21 jaar ... en als de man niet wilt wachten voor jouw dan is hij je niet waard want als hij oprecht met je wilt trouwen dan wacht hij zeker een jaar of twee voor te gaan trouwen en niet direkt op zoek naar een ander chik :roll:

salaam alleikoum

imen het ligt niet aan de marokkanen of aan de leeftijd dat je wilt trouwen, het ligt aan de persoon zelf, maakt niet uit of het een marokkaan is of turk belg surinaam noem maar op.

het ligt aan de persoon zelf, als hij zich 100% geeft aan een relatie dan zou het toch gaan??

trouwens als je de regels naleeft die Allah ons gegeven heeft, dan lukt het wel. insha allah

ma3assalaam
"In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. O gij die u omhult! Sta op en waarschuw, en verkondig de Grootheid van uw Heer, en reinig uw hart, en vlied de omreinigheid"
chita

VorigeVolgende

Keer terug naar Ik ga trouwen