Een verhaal om van te huilen.........

Ben je een dromer, mijmeraar of een taaltovenaar? Kom en spring in de wereld van verhalen.

Moderator: Moderator's

Een verhaal om van te huilen.........

Ongelezen berichtdoor t-moslima » 01 mei 2008 06:53

Het zieke meisje

Er was eens een meisje fatima, en ze was een moslim, maar niet echt een goede moslim.
Ze was wel goed voor haar ouders en haar familie en vrienden, maar ze deed dat alleen om aandacht te krijgen.
Ze bad nooit alleen als er iemand bij was ze las nooit koran alleen als er iemand bij was.

Maar de laatste tijd voelde ze zich vaak duizelig en werd steeds vaker ziek, haar moeder werd ongerust en bracht haar naar de dokter.
De dokter zei dat ze naar het ziekenhuis moest om bloed te prikken dus dat deed ze ook.

Een paar dagen na de uitslag kwam haar moeder huilend de kamer binnen en zei dat fatima kanker had, fatima schrok en moest heel hard huilen.maar door de kanker werd ze een hele goeie moslim!

Omdat ze wist dat de kans heel groot was dat ze dood zou gaan gaf ze niet meer om aandacht, ze bad en las elke dag de koran in hoop dat ze het uit haar hoofd zou leren.

Maar een paar jaar later ging het heel slecht met Fatima ze werd opgenomen in het ziekenhuis en ook daar leerde ze de koran.
Na en paar dagen zei de dokter dat ze niet meer beter zou worden en zou sterfen. :doc:

Haar hele familie kwam haar opzoeken en gingen rondom haar zitten
iedereen troostte haar en zeiden dat ze inshaallah naar de paradijs zou gaan, opeens begon Fatima te lachen en vroeg of haar moeder naast haar wou zitten.Toen hield ze de koran omhoog en zei ik ken hem uit mijn hoofd ik dank Allah en ik hoop dat hij mij vergeeft.
Toen zei ze: ''ik geloof dat er geen andere god is dan Allah en zijn profeet is Mohammed.''En toen stierf ze vredig........ :cry:

Moge Allah ons allen vergeven en ons op het rechte pad houden!
het is goed om kado's te geven
het is goed om geld te geven
maar een plekje in djennah
zul je insha Allah krijgen!
t-moslima

Moslim(a): ja

Re: Een verhaal om van te huilen.........

Ongelezen berichtdoor fatima51 » 01 mei 2008 12:45

t-moslima schreef:Het zieke meisje

Er was eens een meisje fatima, en ze was een moslim, maar niet echt een goede moslim.
Ze was wel goed voor haar ouders en haar familie en vrienden, maar ze deed dat alleen om aandacht te krijgen.
Ze bad nooit alleen als er iemand bij was ze las nooit koran alleen als er iemand bij was.

Maar de laatste tijd voelde ze zich vaak duizelig en werd steeds vaker ziek, haar moeder werd ongerust en bracht haar naar de dokter.
De dokter zei dat ze naar het ziekenhuis moest om bloed te prikken dus dat deed ze ook.

Een paar dagen na de uitslag kwam haar moeder huilend de kamer binnen en zei dat fatima kanker had, fatima schrok en moest heel hard huilen.maar door de kanker werd ze een hele goeie moslim!

Omdat ze wist dat de kans heel groot was dat ze dood zou gaan gaf ze niet meer om aandacht, ze bad en las elke dag de koran in hoop dat ze het uit haar hoofd zou leren.

Maar een paar jaar later ging het heel slecht met Fatima ze werd opgenomen in het ziekenhuis en ook daar leerde ze de koran.
Na en paar dagen zei de dokter dat ze niet meer beter zou worden en zou sterfen. :doc:

Haar hele familie kwam haar opzoeken en gingen rondom haar zitten
iedereen troostte haar en zeiden dat ze inshaallah naar de paradijs zou gaan, opeens begon Fatima te lachen en vroeg of haar moeder naast haar wou zitten.Toen hield ze de koran omhoog en zei ik ken hem uit mijn hoofd ik dank Allah en ik hoop dat hij mij vergeeft.
Toen zei ze: ''ik geloof dat er geen andere god is dan Allah en zijn profeet is Mohammed.''En toen stierf ze vredig........ :cry:

Moge Allah ons allen vergeven en ons op het rechte pad houden!

Amin

masha Allah
Voorwaar de enige godsdient bij ALLAH is de ISLAM
fatima51

Ongelezen berichtdoor oegt fie dien » 02 mei 2008 10:41

Wajoow Machaallah Egt Gewoon Te mooi voor woorden.
Ik kreeg er egt kippenvel vam wollah!

Djazakalahoe Ghairan dat je dit verhaal met ons wou delen.

Waalaikom sallam
Zie je de bladeren op de bomen,
zie je de moslims over de djennah dromen,
Elke blad heeft een betekenis voor jou,
Inchaallah is de djennah open voor de gene waarvan ik hou!!
oegt fie dien
Moderator

Ongelezen berichtdoor siham1 » 07 mei 2008 22:48

Maschallah, mooi verhaal.

Bedankt dat je het met ons wilde delen.

Wa sallam aleikoem.
siham1

Keer terug naar Verhalen