Nieuwe functies

Mededelingen die te maken hebben met Saloua.NL...

Moderator: Moderator's

Nieuwe functies

Ongelezen berichtdoor XOR© » 21 dec 2007 12:41

voor alle functies kijk hier: faq.php

Vrienden en vijanden »
Waarvoor dient mijn vrienden en vijanden lijst?
Hiermee kun je andere gebruikers op het forum sorteren. Gebruikers die in je vrienden lijst staan, worden in het gebruikerspaneel weergegeven zodat je snel kan controleren of ze online zijn, of een privébericht kan sturen. Tevens is het mogelijk dat hun berichten, in je huidige template, gemarkeerd worden. Als je een gebruiker aan je vijanden lijst toevoegd, worden zijn of haar berichten standaard verborgen.

» Hoe verwijder of voeg ik gebruikers toe aan mijn vrienden en/of vijanden lijst?
Het toevoegen van gebruikers kan op 2 manieren. In het profiel van iedere gebruiker staat er een link om de gebruiker aan je vrienden of vijanden lijst toe te voegen. De tweede manier is via het gebruikerspaneel, dan moet je een gebruikersnaam opgeven. Op dezelfde pagina kan je gebruikers weer van de lijst verwijderen.

Hoe verander ik mijn instellingen?
Als je geregistreerd bent, worden al je gegevens opgeslagen in de database. Om ze te wijzigen moet je op de gebruikerspaneel link klikken (deze staat meestal bovenaan op de pagina, maar dit kan verschillen), daarna kan je je instellingen wijzigen.

» De tijden zijn niet correct!
Het is mogelijk dat de tijd die gegeven wordt van een andere tijdzone is dan waarin jij woont. Als dit het geval is, moet je naar het gebruikerspaneel gaan en je tijdzone veranderen in een bepaald gebied (vb: Amsterdam, New York, Sydney, enz.). Wees er bewust van dat het veranderen van de tijdzone, zoals de meeste instellingen, alleen gedaan kunnen worden door geregistreerde gebruikers. Als je nog niet geregistreerd bent is dit een goed moment om dit te doen.

» Ik wijzigde de tijdzone, maar de tijd is nog steeds verkeerd!
Als je zeker bent dat je de correcte tijdzone en zomertijd goed hebt ingevuld en de tijd is nog steeds anders, is waarschijnlijk de tijd op de server verkeerd ingesteld en zullen de beheerders een correctie moeten maken.

» Mijn taal zit niet in de lijst!
De meest voorkomende reden hiervoor is dat de beheerder jouw taal niet geïnstalleerd heeft, of dat nog niemand het forum in je taal vertaald heeft. Je kan altijd aan de beheerder vragen of hij het talen pakket dat jij nodig hebt wil installeren. Indien het nog niet bestaat, mag je gerust de vertaling maken. Meer informatie hieromtrent kan gevonden worden op de website van de phpBB groep (de link staat onderaan iedere pagina).

» Hoe kan ik een afbeelding onder mijn gebruikersnaam plaatsen?
Er kunnen 2 afbeeldingen onder een gebruikersnaam staan als je berichten leest. De eerste afbeelding geeft aan welke rang je hebt, meestal zijn dit sterretjes of blokjes die aangeven hoeveel berichten je geplaatst hebt of wat je status is. Hieronder kan nog een tweede afbeelding staan, beter bekend als een avatar. Deze afbeelding is meestal uniek of persoonlijk voor iedere gebruiker. De beheerder heeft de keuze om avatars al dan niet in te schakelen. Tevens beslist deze ook over de manier waarop iemand een avatar kan kiezen. Als je dus geen gebruik kan maken van avatars, heeft de beheerder dat zo ingesteld en moet je dus hem/haar contacteren met je vragen hieromtrent.

» Hoe verander ik mijn rang?
Over het algemeen kan je je rang niet wijzigen (deze staat onder je gebruikersnaam bij je berichten en op je profiel, maar dit is afhankelijk van de gebruikte stijl). De meeste forums gebruiken rangs om aan te geven hoeveel berichten je geplaatst hebt, maar bepaalde gebruikers zoals bijvoorbeeld moderators en beheerders hebben ook een aparte rang. Nu moet je natuurlijk het forum niet beginnen spammen met onzinnig veel berichten, gewoon voor een hogere rang. Dit heeft zelfs mogelijk het tegenovergestelde effect, een beheerder of moderator kan je berichten aantal doen dalen.

» Wanneer ik op de e-mail link van een gebruiker klik, moet ik inloggen?
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen gebruik maken van het ingebouwde e-mail formulier (indien de beheerder dit heeft ingeschakeld). Dit om misbruik van het e-mail systeem door anonieme gebruikers te voorkomen.
XOR©
Administrator

Moslim(a): nee

Re: Nieuwe functies

Ongelezen berichtdoor oegt fie dien » 03 jan 2008 21:29

Salamoelaiakom

Waar kan je je flasch aan zetten en wat is dat als ik mag vragen?
Zie je de bladeren op de bomen,
zie je de moslims over de djennah dromen,
Elke blad heeft een betekenis voor jou,
Inchaallah is de djennah open voor de gene waarvan ik hou!!
oegt fie dien
Moderator

Moslim(a): ja

Ongelezen berichtdoor XOR© » 04 jan 2008 00:08

oegt fie dien schreef:Salamoelaiakom

Waar kan je je flasch aan zetten en wat is dat als ik mag vragen?

Bij welke forum zie je dat flash uit staat?
XOR©
Administrator

Ongelezen berichtdoor oegt fie dien » 04 jan 2008 12:34

Als ik mijn onderschrift wil plaatsen
Zie je de bladeren op de bomen,
zie je de moslims over de djennah dromen,
Elke blad heeft een betekenis voor jou,
Inchaallah is de djennah open voor de gene waarvan ik hou!!
oegt fie dien
Moderator

Ongelezen berichtdoor XOR© » 04 jan 2008 23:00

oegt fie dien schreef:Als ik mijn onderschrift wil plaatsen

Opgelost nu mag je :)
XOR©
Administrator

Ongelezen berichtdoor elineversteeg » 29 jun 2012 05:40

ja, ik wilde het net verwijderen, maar dat kan nu niet meer...maar goed, ik heb het ook in het juiste topic gezet
elineversteeg

Keer terug naar Forummededelingen